Diskusia: Nová batéria je menšia a dokáže uskladniť viac energie ako tie súčasné

25 príspevkov
cca01
12.7.2018 10:41 | |
+6 -0
Reagovať
Super, takúto správu tu čítam každého pol roka. A phony stále vydržia nabité až celý deň..
qwasance
12.7.2018 04:05 | |
+4 -0
Reagovať
To je skvelá sprva!
palo
11.7.2018 23:27 | |
+9 -1
Reagovať
revolúcia je iba v novinových titulkoch, v obchodoch zažívame len veľmi pomalú evolúciu
Hmmm
11.7.2018 21:33 | |
+19 -0
Reagovať
Posledné roky som asi tisíckrát čítal o novej technológii batérii a stále máme v zariadeniach lio -on a li-pol batérie a stále ich musíme každých pár hodín nabíjať.
19enzo91
11.7.2018 16:32 | |
+22 -2
Reagovať
kolko veci vymyslia v laboratoriach a v realnom svete sa v zivote nedostanu .
Iwox01
11.7.2018 16:37 | |
+10 -7
možno sa aj dostali, len o tom nevieme. Mnohé technológie sa využívajú pri výrobe, nie v hotových produktoch. Alebo sú už priamo zabudované v zariadeniach a ty nemáš ako to zistiť, pokiaľ sa o to priamo nezaujímaš.
Samo
11.7.2018 17:38 | |
+22 -0
Dostanú len si treba položiť otázku nie či ale kedy alebo za ako dlho pozri napríklad na tranzistor prvý krát bol patentovaný v roku 1925 prvý krát vyrobený v 1947 a komerčná výroba začala až v roku 1951 a prvé komerčne úspešné tranzistorové rádio (ako výrobok v ktrom sa našlo jedno z prvých uplatnení tranzistora) TR-1 začlo svoj predaj v roku 1954. A to bol tranzistor vec ktorá doslova revolučne zmenila pôvodne drahú a nemotornú elektrónkovú techniku na niečo čo je lacné kompaktné a veľmi spoľahlivé. Podobne to je so všetkými objavmi.
qwasance
12.7.2018 04:12 | |
+4 -0
Presne tak Samo. Galenit bol prvý polovodič rozírený popri elektrónkach. Nevyrábal sa. Ťažil sa, kryštál sa vložil do držiaka a hladal sa bod volfrámovým hrotom, kde kryštál usmerňuje. Rovnako vraj teoreticky sa vedelo aj o tranzistorovom jave. Prakticky sa začal vyrábať z Germánia, kde nemusela byť taká vysoká čistota krytálu, ako u Kremíku. Až sa objavil proces čistenia zónovej tavby u kremíku, mohol nastať rozmach tranzistorovej výroby.
matt
12.7.2018 11:35 | |
+1 -0
skus nam vysvetlit, preco by ta bateria dostavala na hubu, ked je notebook pripojeny stale k adapteru? :D
e.t.
11.7.2018 15:17 | |
+11 -4
Reagovať
sa čudujete, že sa zatiaľ žiadna revolúcia nekoná ? ved si zoberte , že dnešné batérie sú vlastne kazítka! vydržia 2 roky a kapacita batérie klesne min o 20% .
MyID
11.7.2018 20:28 | |
+3 -7
Pravda, a nie len tie v elektornike. Pozri si baterie v autach: kedysi jej bolo jedno ci je vonku -15 alebo 30 stupnov, startovala spolahlivo roky. Tuto zimu bol problem nastartovat dokonca cisto novy Touareg a to bolo podobnych -15 a to nevravim o vydrziach baterii. Hold, ked sa v cine oplati dom radsej zburat a postavit novy, nez opravit stary, netreba sa cudovat ze chrlia "naprogramovane chyby" aj v bateriach.
Hmmm
11.7.2018 21:34 | |
+7 -2
2 roky ? Ako kde, lebo niekde je to číslo veľmi prehnané. Ja mám notebook 1,5 roka a batéria čo mi predtým vydržala iba pár hodín mi vydrží pár minút.
bloodraven55
12.7.2018 09:13 | |
+0 -3
MyID nekupuj také šroty! :D Ja mám Toyotu, 3-ročnú, štartuje na prvý šup leto zima všetko jedno, neustále ako novučičká.

Hmmm hádam nemáš ten notebook doma neustále na adaptéri. To tá batéria dostáva poriadne na hubu. Ak nie je vyberateľná, dobre by bolo odpojiť po nabití a nabíjať opäť až niekde pri 10-15% kapacity, opäť nenechať vytrieskať úplne. U mobilov je to tak isto. Ja nabíjam mobil každú jednu noc, či má batéria 90%, alebo 10%, je mi to fuk. Mobil s takou batériou mi vydrží šlapať skoro tak dlho ako nový aj viac než 5 rokov s rozdielom vo výdrži voči novému max 10% po takom čase a mením potom už mobil, nie kvôli batérii.
matt
12.7.2018 11:36 | |
+0 -0
skus nam vysvetlit, preco by ta bateria dostavala na hubu, ked je notebook pripojeny stale k adapteru? :D
Samo
12.7.2018 18:51 | |
+0 -0
Záleží ako sa k tej batérií správaš kde s ňou beháš ako ju nabíjaš ako moc ju vybíjaš pred nabitím atď. Ja mám 2 roky notas a baterka sále ako nová 90% stavanej "designovanej" kapacity mobil je na tom horšie no dá sa tiež po dvoch rokoch.
e.t.
17.7.2018 19:38 | |
+0 -0
podľa mňa tým že máš notebook stále na sieti baterke neprospieva z jedného dôvodu vybije sa a hned sa dobije . Výrobcovia by mali zablokovať automatické dobíjanie batérie na 99% ( 100% nikdy nedosiahnu kvôli bezpečnosti prebitia batérie) kapacita by mala klesnúť aspoň na 75% a až potom sa nabiť , alebo dať na výber užívateľovi keby si chcel zariadenie zobrať so sebou tak by sám povedal dobi sa .
user
11.7.2018 14:29 | |
+27 -1
Reagovať
Stále čítam o prelome v oblasti vývoja batérií, ale dostať produkt reálne do výroby sa zatiaľ nikomu nepodarilo. Pokiaľ to aspoň jeden z nich nedotiahne až do konca, batérie budú v zariadeniach, tak je to len taká zaujímavosť na čítanie, nič viac.
Iwox01
11.7.2018 16:11 | |
+13 -3
uvedom si ale, že dnešné zariadenia majú oveľa vyšší výkon ako tie staré. Kedysi ti mobil napr. vydržal nabitý týždeň. Ale okrem volania a sms si s ním nič iné nerobil. Aj dnes keď mobil nepoužívaš tak vydrží dlho. Batérie sa skutočne zdokonalili. Ale aj nároky na ne poriadne narástli.
jony
11.7.2018 11:59 | |
+52 -3
Reagovať
tak predsa aj tento tyzden tu mame clanok o novych, prelomovych bateriach...
Lubo
11.7.2018 11:04 | |
+8 -0
Reagovať
Rád by som len uviedol na pravú mieru (nie vieru, či Vieru) pohlavie vedca, ktorý sa na vývoji podielal - jedná sa o muža a nie ženu.
https://www.bediakolab.org/pi
(2D vrstvy o hrúbke jedného atómu budú mať praktické využitia, toto by mohlo byť jedno z nich...)
MP1 nie je krátky ni
11.7.2018 09:11 | |
+38 -7
Reagovať
sľubov tu bolo ... ale realita je inde.
Lubos2222
11.7.2018 09:18 | |
+7 -5
Vy si myslíte, že časopis Nature uverejní bludy ?
Peter
11.7.2018 09:37 | |
+21 -8
Nie. My sme presvedčení, že výdrž mobilu sa posledných 20 rokov nemení. High end mobily vydržia jeden až dva dni, a low end mobily vydržia tak 5 až 7 dní bežného používania. Bez ohľadu na výkon CPU, kapacitu baterky alebo veľkosť displeja. Výrobca radšej zmenší baterku, alebo zvýši príkon zariadenia ako keby mal ten výrobok vydržať dlhšie bez nabíjačky.
Železné drievko
11.7.2018 10:08 | |
+14 -1
Peter> pocas poslednych 20 rokov tu neboli len sucasne moderne placky na jedno kopyto. Boli tu aj ucelne a prakticke klasicke telefony s vydrzou baterie 3-4 tyzdne.
Peter
11.7.2018 14:26 | |
+6 -3
@Železné drievko: Áno boli tu modely ktoré vydržali cca mesiac prevádzky na jedno nabitie, ale bolo ich skutočne len minimum. Menovite, jednalo sa len o zopár kúskov od Nokie. Doteraz sa predávajú, a jeden z nich používam. To však nič nemení na tom, že sa vzhľadom na počet modelov s takou výdržou jedná len o štatistickú odchýľku.