16.4.2012 17:22 | Správy

Slovenské weby: Poradie návštevnosti sa významne zmenilo. Aj pre zmenu času

obrazky 2010 bleskovky azet_z
obrazky 2010 bleskovky azet_z Zdroj: Zive.sk

Post najnavštevovanejšieho slovenského webu minulý mesiac obsadil Zoznam.sk, ktorý zaznamenal 2,079 milióna reálnych používateľov (RU). O približne 30-tisíc RU predbehol internetovú jednotku Azet.sk, ktorá podľa auditu AIMmonitor dosahuje návštevnosť 2,048 milióna RU.

Dôvodom výmeny na poste slovenskej webovej jednotky je najmä služba Calendar, ktorá býva podstatne viac navštevovaná dvakrát ročne pri zmene času. Vďaka jazykovým mutáciám, vrátane tej anglickej, jej stúpa najmä návštevnosť zo zahraničia. Kým vo februári evidoval portál Calendar.zoznam.sk necelých 170 tisíc RU, v marci sa vyšvihol na viac ako 300 tisíc RU. Približne týždeň pred zmenou času na letný začal dosahovať 2- až 3-násobné hodnoty návštevnosti. Službu navštevovali najmä zahraniční návštevníci - za marec ich bolo takmer 170 tisíc.

Azet.sk sa stal internetovou jednotkou v septembri 2008. Prvenstvo si udržal tri a pol roka. Pri pohľade na počet návštev len zo Slovenska má naďalej náskok, oproti Zoznamu však vyhráva len o 15-tisíc používateľov. Navštívi ho 1,807 milióna Slovákov, Zoznam 1,792 milióna. Výraznejšie líderstvo Azetu zostáva pri započítaní všetkých webov – aspoň jeden z nich navštívi mesačne 2,56 milióna ľudí, pri Zozname ide o 2,29 milióna.

Doplnené: Obaja hráči si pod svoju návštevnosť započítavajú celý rad webov na samostatných doménach. Väčších, samostatných služieb má Azet takto započítaných 9, Zoznam 39.

Pomohli aj voľby

O takmer 3,8 percenta si prilepšilo internetové vydanie denníka Sme, zrejme aj vďaka voľbám. Konkurenčná Pravda.sk stúpla o necelé tri percentá.

Ďalšie popredné slovenské weby si udržali stabilnú návštevnosť s minimálnym rozdielom okolo jedného percenta oproti predchádzajúcemu mesiacu. Týka sa to napríklad portálov Aktuality.sk, Atlas.sk či Centrum.sk.

BANNER300

Nárast návštevnosti zaznamenali aj internetové stránky slovenských televízií. Portál Joj.sk si prilepšil oproti minulému mesiacu o takmer 40 percent a zaznamenal 831 tisíc RU. Rástla aj Markíza.sk s viac ako 900 tisíc RU, čo predstavuje nárast o 12 percent.

Server Živé.sk sa môže pochváliť návštevnosťou cez 407 tisíc RU. Sesterský portál MobilMania.sk zaznamenal takmer 190 tisíc RU a portál AutoMoto.sk takmer 225 tisíc RU.

TOP 15 webov za marec 2012 a TOP 15 prevádzkovateľov

Portál marec február Rozdiel v %
zoznam.sk 2 079 372 2 050 026 1,43
azet.sk 2 048 171 2 053 812 -0,28
sme.sk 1 942 447 1 868 295 3,79
atlas.sk 1 759 501 1 741 475 1,04
aktuality.sk 1 582 698 1 569 718 0,83
topky.sk 1 490 954 1 454 657 2,50
čas.sk 1 263 633 1 182 641 6,85
pravda.sk 1 183 176 1 149 501 2,93
heureka.sk 821 809 850 391 -3,36
centrum.sk 811 603 820 205 -1,05
markiza.sk 900 844 805 159 11,88
tvnoviny.sk 700 716 668 693 4,79
profesia.sk 608 475 628 348 -3,16
joj.sk 831 635 600 043 38,60
pluska.sk 551 033 569 051 -3,17
   
prevádzkovateľ RU za marec
Azet.sk 2 560 959
Zoznam 2 290 249
Petit Press 1 956 026
Centrum Holdings 1 922 615
Perex 1 334 404
Markiza - Slovakia 1 198 317
Mac TV 1 107 339
Profesia 832 036
Miton Media 821 809
7 Plus 551 033
Ecopress 504 606
Trend Holding 495 425
Minet 488 639
Sanding 444 398
SZM 441 311


Weby prevádzkovateľov:

Azet.sk: Azet.sk, Aktuality.sk, Autobazar.sk, Automoto.sk, Bazar.sk, Cas.sk, Zive.sk, Zlavy.sk
Zoznam: Topky.sk, Zoznam.sk
Petit Press: Sme.sk, Ujszó.com
Centrum Holdings: Atlas.sk, Centrum.sk
Perex: Pravda.sk, Avizo.sk, Birdz.sk
Markiza - Slovakia: Markíza.sk, TVnoviny.sk, Športovénoviny.sk
Mac TV: Huste.sk, Joj.sk, Noviny.sk, Videoportal.sk
Profesia.sk: Autovia.sk, Nahuby.sk, Profesia.sk
Milton Media: Heureka.sk
7 Plus: Pluska.sk
Ecopress: Hnonline.sk
Trend Holding: Etrend.sk
Minet: Najnakup.sk
Sanding: Zdravie.sk
SZM: Tv-program.sk

 

Poznámka: Vydavateľom Živé.sk je spoločnosť Azet.sk. 70 % z Azet.sk vlastní Ringier Axel Springer, vydavateľ Čas.sk.

Rebríček návštevnosti sa zostavuje podľa oficiálneho auditu webovej návštevnosti AIMmonitor. Do merania sa započítavajú weby, ktoré sú členmi združenia IAB Slovakia (bývalá Asociácia internetových médií).  

Reálny používateľ (RU) je číslo, získané z nameraného počtu používateľov po odpočítaní tých, ktorí používajú viacero počítačov alebo si mažú cookies. Algoritmus používa štatisticky zistenú veľkosť internetujúcej populácie.

TIP: Popredné weby v mesiaci február výrazne rástli. Aj vďaka novej metodike

Diskusia 0 Príspevkov