12.1.2019 15:05 | Operátori

Zisťovali sme, či operátori zlepšili signál v lyžiarskych strediskách

Snowboardovanie je asi najzábavnejšou disciplínou zo štvorice
Ak chcete vedieť, či bude v lyžiarskom stredisku signál, overte si to na mape pokrytia. Zdroj: Redakcia

Počas hlavnej lyžiarskej sezóny využívajú zákazníci mobil v lyžiarskych centrách intenzívnejšie.

Mobilní operátori sa počas zimných mesiacov museli pripraviť na väčšiu prevádzku v oblastiach, kde sa ľudia lyžujú.

Spýtali sme sa ich, či ich počet a kapacita vysielačov stačia alebo ju pred očakávaným náporom posilnili:

  • Telekom: „Lyžiarske strediská máme pokryté trvalými BTS, ktoré sú kapacitne navrhnuté tak, aby zvládli aj špičky počas exponovaných období, ako sú školské prázdniny, Vianoce, či Nový rok,“ spresnil hovorca Peter Gálik.
  • Orange monitoruje kapacitu mobilnej siete v oblastiach a je priebežne rozširovaná softvérovo aj hardvérovo, uviedol pre Živé.sk. Navyše pre sezónne oblasti – v zime lyžiarske strediská – sa robí rozširovanie kapacity na základňových staniciach aj pred rozbehom samotnej sezóny,“ uviedla zástupkyňa Orangeu Alexandra Piskunová. Tento rok išlo najmä o rozširovanie kapacity v LTE sieti.
  • O2 posilňoval signál v oblasti lyžiarskych stredísk. „Primárne v oblastiach Nízkych a Vysokých Tatier,“ povedala hovorkyňa O2 Tereza Molnár.
  • 4ka iba spresnila, že v turistických centrách situáciu monitoruje. „Nebolo potrebné na týchto miestach posilňovať signál,“ tvrdí jej hovorca Matúš Benčík.

Ak sa chystáte lyžovať alebo na miesto, kde neviete, či je dostupný mobilný signál vášho poskytovateľa, môžete si situáciu overiť na mape pokrytia operátorov: Telekom, Orange, O2 a 4ka.

Klienti 4ky sa môžu pripájať aj do 2G a 3G siete Orangeu. Zákazníci O2 zas majú k dispozícii 2G od Orangeu a Telekomu.

Poskytovatelia prezradili, čo musia riešiť počas zimy.
Čítajte aj Ako mrazy vplývajú na mobilný signál a siete, čo robia naši operátori

Diskusia 19 Príspevkov