9.1.2019 15:47 | Správy

Obrat internetových obchodov vlani medziročne vzrástol takmer o štrvrtinu

Pozor na fiktívne zľavy pri technike. Aj v aktuálnych výpredajoch je ich veľa
E-shop (ilustračná snímka). Zdroj: iStock

Vzrástol aj samotný počet e-shopov.

Popularita nákupov prostredníctvom internetu na Slovensku neustále narastá. V roku 2018 sa zvýšil online predaj medziročne o 23 %. Slováci utratili za nákupy v internetových obchodoch rekordných 1,13 miliardy eur. Vzrástol aj počet e-shopov.

„Tradične najsilnejším obdobím bola vianočná sezóna, ktorá tvorí takmer tretinu obratu," uviedol v správe pre médiá šéf internetového nákupného poradenského portálu Heureka Tomáš Braverman. Zároveň uviedol, že Slováci nenakupujú v internetových obchodoch už iba elektroniku či bielu techniku, ale najnovšie aj produkty bežnej spotreby.

Ľudia mohli vlani nakupovať už v 11 585 internetových obchodoch. Hoci e-shopy ponúkajú doručenie tovaru až k zákazníkovi, rastie záujem o výdajné miesta, kde si môžu kupujúci svoj tovar vyzdvihnúť. Ich počet sa zvýšil na 2390. Stúpa aj množstvo zákazníkov nakupujúcich cez mobilné zariadenia. V súčasnosti nakupuje cez mobilný telefón už každý druhý Slovák.

Najväčší podiel na online trhu si stále drží elektronika, ktorá spolu s bielou technikou tvorí viac ako polovicu obratu všetkých nákupov. Internetové obchody, ktoré ponúkajú tovar pre dom a záhrady, skončili na druhom mieste s trhovým podielom 14 %. Tretím najčastejšie nakupovaným tovarom bolo oblečenie a módne doplnky s podielom osem percent.

Najrýchlejšie rastúcou kategóriou pri internetových nákupoch bol Dom a záhrada s medziročným rastom obratu o 44 %, nasledovaná kategóriou Jedlo a nápoje s rastom o 42 %.

„Už to nie sú len drahšie položky, ako je biela a čierna technika, ale aj tovar bežnej spotreby v nižších cenových reláciách. Na internetové obchody sa obraciame napríklad pri nákupe kozmetiky, vybavenia domu či športovej výbavy," dodal Braverman.

(TASR)

Diskusia 0 Príspevkov