4.1.2019 12:25 | UPC

UPC: Vlastnú sieťou pokrývame takmer 600-tisíc domácností. Do mobilnej TV prídu ďalšie stanice

zdroj: UPC
UPC tvrdí, že 1 Gbit/s pripojenie nevníma ako marketingový nástroj. Sieť na poskytovanie takejto služby už pripravilo. Zdroj: UPC

Spoločnosť chce naďalej pridávať HD stanice, SD verzie postupne končia.

Redakcia Živé.sk vám prináša ďalší článok v rámci špeciálneho seriálu. V rámci neho vám postupne ponúkame rozhovory s najväčšími telekomunikačnými poskytovateľmi na Slovensku.

Ôsmy článok prinášame dnes. Rozhovor s Telekomom (fixná časť), O2 (mobil), DSi Data, 4kou, Skylinkom, Orangeom (mobil) a Satrom sme už zverejnili. Ďalšie prídu približne do polovice januára.

Rozhovor nám poskytol generálny riaditeľ UPC Slovensko Martin Miller.

Ako hodnotíte minulý rok?

Pokračovali sme vo významných investíciách do rozširovania našej širokopásmovej giga-ready siete (detaily, pozn. red.), ktorú sme sprístupnili už pre takmer 600-tisíc domácností vo viac ako 70 mestách a obciach po celom Slovensku.

Celkový počet klientov TV, internetových a telefónnych služieb na konci septembra dosiahol historicky najvyšších 386 700.

Pozrite si aj:

Aké novinky ste počas minulého roka priniesli zákazníkom?

V roku 2018 sme výrazne zvýšili rýchlosti internetového pripojenia, a to tak pre nových, ako aj súčasných zákazníkov. Okrem toho sme priebežne vymieňali modemy za Connect Boxy, a začali sme ponúkať Wi-Fi rozširovače.

Pre televíznych zákazníkov sme uviedli možnosť sledovať mobilnú televíziu od UPC aj prostredníctvom aplikácie Android TV. Zákazníci oceňujú možnosť sledovať našu digitálnu televíziu online na Slovensku, ale i v 28 krajinách EU.

Koľko televíznych staníc ste zaradili pre zákazníkov? Vyradili ste aj nejaké stanice, pretože už neponúkali kvalitný program a radšej ste si ponechali/zaradili iný kanál s rovnakou tematikou? Ak ste k tomuto kroku ešte nepristúpili, chystáte to?

Na konci roku 2017 sme mali v ponuke 54 programov v HD kvalite, na konci roka 2018 ich bolo 77. Medzi nimi sú aj programy, ktoré sme predtým ponúkali iba v SD kvalite.

Keď ide vyraďovanie staníc z dôvodu nízkej sledovanosti, nerád by som išiel do detailov, ale môže potvrdiť, že sme v záujme skvalitňovania programovej ponuky pristúpili aj k tomuto kroku.

Ako hodnotíte vývoj pri internetových službách? Myslíte si, že zákazníci dokážu reálne využiť napríklad 1 Gbit/s pripojenie alebo skôr takúto službu vnímate ako marketingové lákadlo?

V roku 2018 sme výrazne zvýšili rýchlosti internetového pripojenia. Naša širokopásmová sieť je už teraz giga-ready, a napríklad 1 Gbit/s pripojenie nevnímame iba ako marketingový nástroj. Potvrdzujú nám to celoeurópske trendy a zákaznícke skúsenosti, ktoré jasne hovoria, že priemerná domácnosť dnes využíva 6 až 10 zariadení pripojených na Wi-Fi.

Aké novinky a zmeny chystáte v roku 2019?

V tomto roku pripravujeme uvedenie viacerých noviniek a inovácií, na ktoré sa zákazníci môžu tešiť.

Samozrejme, z pochopiteľných konkurenčných dôvodov budeme o nich informovať priebežne, avšak môžem prisľúbiť ďalšie rozširovanie programovej ponuky, naďalej budeme skvalitňovať internetové pripojenie a zákaznícku starostlivosť.

Kedy začnete z ponuky vyraďovať SD kanály? Budete na vysielateľov tlačiť, aby spustili HD verzie kanálov, ktoré v takejto kvalite ešte nevysielajú? Ak áno, akým spôsobom?

Niektoré stanice v SD kvalite sme nahradili ich HD verziami aj v minulom roku, či v roku 2017. Určite budeme v tomto pokračovať, nie však skokovo, ale postupne a priebežne. Výmenu SD za HD vzhľadom na potreby a zvyklosti divákov nevnímame ako revolúciu, ale ako technologicky evolučný proces.

Je ale pravdou, že v ostatnej dobe naberá na obrátkach, o čom svedčí aj fakt, že v našej ponuke máme už takmer polovicu programov v HD kvalite. Je to výrazný rozdiel oproti väčšine operátorov, u ktorých možno ich postoj k zámene SD staníc HD stanicami vnímať ako konzervatívny, či prinajmenšom opatrný.

Plánujete rozširovať mobilnú TV o nové stanice? Kedy bude ponuka mobilnej TV a klasickej TV úplne totožná, čo sa týka programovej štruktúry?

Určite áno, nadviažeme na našu doterajšiu prax, keď HD stanicu zaraďujeme paralelne do digitálnej ponuky aj do mobilnej televízie.

V digitálnej ponuke dnes šírime viac než 160 staníc, kým v mobilnej je to len o asi 10 staníc menej. Ponuka mobilnej TV a digitálnej káblovej TV sú zhodné na takmer 95 percent.

Chystáte sa rozšíriť dostupnosť TV služby na ďalšie platformy (PlayStation, Chromecast, Apple TV, Fire TV a iné)? Plánujete ponúknuť aplikáciu pre systémy pre televízory LG a Samsungu, aby sa dala vaša služba využívať aj bez set-top-boxu?

Nedávno sme uviedli možnosť sledovať našu mobilnú televíziu cez Android TV (viac o téme, pozn. red.). Už dlhšiu dobu môžu naši zákazníci sledovať mobilnú televíziu vďaka aplikáciám Airplay a Chromecast aj v Apple TV, Smart TV, či TV prijímačoch so zariadením Chromecast.

UPC začne ponúkať televíznu službu aj pre Android TV. fotogaléria / 2
UPC v decembri sprístupnilo televíziu pre Android TV zariadenia. Zdroj: Google

Na trhu sa špekuluje o tom, že Markíza bude opäť požadovať zvýšenie poplatkov za šírenie. Predpokladáte, že sa to bude týka aj vás? Budete následne zvyšovať cena televíznych balíkov, alebo skôr hrozí, že budú balíčky chudobnejšie a niektoré kanály v nich môžu skončiť?

UPC má platné zmluvy s obidvoma menovanými vysielateľmi. Predmetnými otázkami sa zaoberáme a priebežne ich vyhodnocujeme.

Myslíte si, že začnú počas roka 2019 rásť ceny televíznych a internetových služieb po rokoch rásť? Ako hodnotíte krok Telekomu, ktorý zvýšil cenu všetkých fixných služieb aj viazaným zákazníkom?

Je prirodzené, že neustále investície do siete a technológií, ale aj do televízneho obsahu či uvádzaní inovácií, spolu s rastúcimi nákladmi na mzdy a energie vytvárajú tlak na úpravu cien.

Potvrdil to aj prípad minuloročného zvýšenia cien operátorom, ktorého ste spomenuli. Uvidíme, aký bude z tohto pohľadu vývoj v nadchádzajúcom roku.

Diskusia 19 Príspevkov