30.11.2018 20:00 | Facebook

Facebook si patentoval systém cielenia reklamy na celú domácnosť

Facebook posúva vďaka patentu cielenie reklamy na novú úroveň. (Ilustračná snímka).
Facebook posúva vďaka patentu cielenie reklamy na novú úroveň. (Ilustračná snímka). Zdroj: iStock

Algoritmus využíva informácie, ktoré o používateľovi získa vďaka jeho aktivite na sociálnej sieti

Reklamný systém Facebooku dnes poskytuje najlepšie možnosti cielenia, keď je možné filtrovať, na koho sa reklamy vzťahujú podľa mnohých kritérií na jednotlivých používateľov.

Tieto informácie zbiera v rámci všetkých údajov, ktoré mu vedome alebo nechtiac dávate – s každou fotkou, príspevkom, kde sa pohybujete alebo označením „Páči sa mi to“. Teraz si ale patentoval technológiu, ktorá využitie súkromných dát posúva na ďalšiu úroveň.

Nový patent Facebooku sa totiž zameriava na cielene reklám na celú domácnosť. Vyhodnocovanie, kto všetko patrí do jednej domácnosti, používa nielen priame prepojenie na Facebooku a ďalších službách, ale tiež podobnosti objektov na fotkách na danom mieste, ktoré zistí z GPS informácií fotografie, IP adries a podobne.

Facebook (ilustračná snímka)
Čítajte aj Takto zistíte, koľko času trávite na Facebooku

S uvedenými údajmi a množstvom ďalších vecí algoritmus ráta a využíva ich na to, aby jednoznačne určil všetkých členov domácnosti, na ktorých potom bude možné reklamy cieliť jednotne. Podľa detailného popisu dokáže algoritmus rozpoznávať aj jemné náznaky v texte, ktoré sa v príspevkoch používateľa nachádzajú („zlatko“, „žena“ a podobne), čo spresní prípadné vzťahy v rámci používateľov, ktorí patria do jednej domácnosti.

Cielená reklama na celú domácnosť má viacero spôsobov využitia – všetkým členom domácnosti je napríklad možné zobraziť rovnakú ponuku na dovolenku alebo zábavný výlet.

Diskusia 11 Príspevkov