27.9.2018 10:10 | Správy

Google inovoval vyhľadávanie. Pri príležitosti 20. narodenín

Google novinkami cieli predovšetkým na mobilné zariadenia.
Google novinkami cieli predovšetkým na mobilné zariadenia. Zdroj: Shutterstock

Spoločnosť chce vyhľadávač spraviť lepšie prispôsobeným a inteligentnejším.

Spoločnosť Google tento mesiac oslavuje 20. narodeniny. Namiesto spomienkových akcií a rekapitulácie úspechov sa však firma rozhodla pri tejto príležitosti vylepšiť svoj vyhľadávač. Ako upozornil web TechCrunch, takmer všetky novinky sú sústredené okolo mobilného vyhľadávania.

Google Feed už nebude, pripomenie minulosť

Prvou zo zmien je zavedenie kategórie Discover („Preskúmať“). Novinka nahradí už známy Google Feed, ktorý bol doteraz súčasťou mobilnej aplikácie Google a mnoho výrobcov ho integrovalo aj do domovskej obrazovky ich smartfónov po potiahnutí zľava. Discover ale na rozdiel od predchodcu nájdeme tiež pod vyhľadávacím poľom stránky Google.com pri návšteve z ľubovoľného mobilného prehliadača.

google vyrocie ikona
Čítajte aj Google.com oslavuje 20 rokov. Za názvom sa skrýva číslo

Funkcia kategórie zostane zachovaná – okrem článkov, ktoré by používateľa mohli zaujímať, však budú zobrazované takisto videá a ďalšie informácie. Pribudnúť by mala možnosť podrobnejšieho nastavenia vyberaného obsahu. K používateľom by sa sekcia Discover mala dostať v nasledujúcich týždňoch.

Vľavo ukážka staro-novej sekcie Discover, vpravo Related Activity. fotogaléria / 3
Vľavo ukážka staro-novej sekcie Discover, vpravo Related Activity. Zdroj: TechCrunch

Google tiež bude pri vyhľadávaní pripomínať podobné dopyty z minulosti. Vyčlenená na to bude karta Related Activity („Súvisiaca aktivita“) a zobrazovať sa bude len v prípade, že ste už niekedy niečo podobné na Googli hľadali. Navrhnuté budú toho času otvorené články a odkazy spolu s návrhmi ďalších, potenciálne užitočných výrazov. Funkcia sa bude dať vypnúť.

Hľadá za používateľa

Firma sa zamerala aj na vylepšenie inteligencie svojho vyhľadávača. Nad výsledkami sa budú najnovšie zobrazovať karty s návrhmi tém, ktoré s hľadaným výrazom súvisia. Využité na to budú dlhoročné skúsenosti firmy s tým, čo používateľov zaujíma. Uvedený bol príklad – vyhľadanie slova „mops“ ukáže charakteristiky plemena a obrázky známych psíkov, zatiaľ čo pri slovnom spojení „yorkshirský teriér“ navrhne návody na strihanie a kozmetickú úpravu srsti.

Nová sekcia Collections („Kolekcie“) bude slúžiť na ukladanie vyhľadávaných výrazov. Používatelia sa k nim budú môcť neskôr vrátiť a ak v nich Google nájde nejaký vzorec alebo súvis, navrhne ďalšie.

Kolekcie pomôžu s uložením a návratom k v minulosti vyhľadávaným výrazom. fotogaléria / 3
Kolekcie pomôžu s uložením a návratom k v minulosti vyhľadávaným výrazom. Zdroj: TechCrunch

Príbehy už aj na Google

Príbehy, ktoré po Snapchate pridal do svojich aplikácií aj Facebook, sa zjavne „zapáčili“ aj Googlu. Nehovoríme teraz o Príbehoch v aplikácii YouTube – po novom sa s nimi stretneme aj pri vyhľadávaní.

Generovať ich bude umelá inteligencia z informácií z článkov, dostupných videí a obrázkov. Nachádzať sa budú medzi ostatnými výsledkami pri vyhľadaní súvisiacej témy. Spočiatku majú byť najmä o celebritách a známych osobnostiach.

Na záver stojí za zmienku aj integrácia nástroja Google Lens do vyhľadávania obrázkov na Google. K dispozícii bude dedikované tlačidlo, ktoré identifikuje buď celý obrázok, alebo iba jeho vybranú časť. Poskytnuté potom budú návrhy vyhľadávania podľa zistených informácií.

Diskusia 1 Príspevkov