25.9.2018 14:40 | Apple

Používatelia hlásia prvé problémy s iPhone Xs a Xs Max, týkajú sa pripojení

Apple predstavil nový iPhone
Predstavenie nových zariadení od Apple sa konalo iba nedávno. Zdroj: Redakcia

Zákazníci sa sťažujú na pripojenie cez LTE aj Wi-Fi sieť.

Predaj nových modelov iPhone Xs a Xs Max od Apple sa začal v niektorých krajinách minulý piatok a požívatelia sa už začali na sťažovať na problémy s pripojením na internet, upozornil web MacRumors.

Vrásky na čele má spôsobovať LTE pripojenie, ktoré po pár minútach prestane fungovať a mobil prejde plne na 3G sieť. Diať sa tak má v oblastiach so slabším signálom a zväčša u operátorov v USA.

Základné informácie o iPhone Xs a Xs Max

Väčšina ťažkostí s LTE sa má vyskytovať v sieti Verizon. Používatelia už špekulujú, že problémy by mohli mať súvis so skutočnosťou, že kým staršie zariadenia využívali modemy od Qualcomm a Intel, nové iPhone Xs a Xs Max využívajú už len modemy od Intelu.

Modely iPhone 8 a iPhone X od AT&T pritom štandardne využívali modemy od Intelu, kým iPhony od Verizon práve od Qualcomm.

Na druhej strane, kým väčšina zákazníkov AT&T hlási rovnakú či dokonca lepšiu úroveň signálu, niektorí aj tu hlásia problémy s konektivitou.

Nie je tak jasné, či za problémami naozaj stojí len výmena modemov alebo ide o nejaký bug.

Uprednostňuje sa sila pred výkonom

Prvé problémy sú hlásené aj v súvislosti pripojením na Wi-Fi sieť. Nové zariadenia majú preferovať silnejší signál pred výkonom a prednostne sa pripájajú na 2,4 GHz namiesto 5 GHz. iPhone X naopak podľa testov „preferuje“ 5 GHz siete.

Kým pripojenie s Wi-Fi sieťou si viete prepnúť manuálne, tak pri LTE vraj nepomôže ani vypnutie a zapnutie. Telefón opäť udrží vysokorýchlostné pripojenie iba niekoľko minút.

Diskusia 11 Príspevkov