14.9.2018 13:50 | Hry a konzoly

Recenzia Shadows: Awakening. Poctivé akčné RPG zo slovenskej dielne

Shadows: Awakening od Games Farm
Shadows: Awakening od Games Farm Zdroj: Wccftech

Bohatá akcia, dva svety a viacero rozličných postáv. To všetko nájdeme v novinke z našich končín.

Tvorcovia z košického štúdia Games Farm nie sú v hernom priemysle žiadnymi nováčikmi. Na svojom konte majú viacero titulov ako Air Conflicts, Kult: Heretic Kingdoms či minuloročný Vikings: Wolves of Midgard. Medzi akčnými RPG sa udomácnili a do tohto žánru spadá aj nový počin Shadows: Awakening.

Prirovnávaniu k Diablu sa novinka nevyhne. Spája ich síce rovnaký základ, no nájdeme tu aj mnoho odlišností a Shadows: Awakening si razí vlastnú cestu.

Pozrite si hru v akcii:

Hru Shadows: Awakening (PS4) na recenziu poskytla spoločnosť Games Farm.

Svet ľudí i démonov

Úvod hry nám predstaví takzvaného Devourera, akéhosi démona, požierača duší, ktorý nepatrí do sveta ľudí. Démon však dokáže oživiť určitých padlých, ktorí následne slúžia ako jeho bábky. Počas hry si tak budeme môcť prepínať medzi dvoma svetmi – svetom ľudí a démonov. V úvode nechýba ani výber postavy z trojice hrdinov. Tí spadajú do klasických tried – bojovník, zlodej a mág.

Čítajte aj Video: Ako sme sa dostali od hesla k tvárovej biometrii

Okrem hlavného hrdinu, ktorého si zvolíme, sa nám do cesty počas hrania pripletú aj ďalšie postavy, ktorých duší sa zmocníme a budú napredovať s nami. V praxi si tak naraz môžeme prepínať medzi trojicou postáv a Devourerom. Príbeh našich hrdinov vezme do viacerých lokalít, pozrieme sa do mestských prostredí, na púšť či do lesov.

„Počas hry si budeme môcť prepínať medzi dvoma svetmi – svetom ľudí a démonov.“

Dej sa bude zameriavať ako na démona, tak aj na nami zvoleného hrdinu, s ktorým budeme postupne dávať dokopy kúsky príbehovej skladačky. Okrem hlavných misií si autori pripravili aj viacero bočných úloh a krátkej hernej doby sa tak nemusíme obávať.

Súboje sú zábavné a vedia byť výzvou

Keďže ide o akčné RPG, gro titulu budú tvoriť súboje. Každý hrdina disponuje základným útokom a k nemu si budeme postupne odomykať nové, špeciálne útoky, pričom naraz ich môžeme mať aktivované vždy len tri. Súboje prebiehajú klasicky, ako sme pri izometrických akčných RPG zvyknutí. Rozdiel pri Shadows: Awakening je ten, že si môžeme medzi postavami prepínať, čo nám dáva priestor aj na taktizovanie.

Devourer prejde aj tam, kde sa bežne nedostaneme. fotogaléria / 13
Devourer prejde aj tam, kde sa bežne nedostaneme. Zdroj: Martin Sabol

V našej partii tak môžeme mať mága, bojovníka aj zlodeja a prepínať si medzi nimi podľa potreby, aby sme využili ich silné stránky. K tomu si ešte pripočítajme postavu Devourera, ktorý sa síce pohybuje v odlišnom svete, no niekedy vie svoje útoky, ako napríklad chvíľkové zmrazenie nepriateľa, premietnuť aj do sveta ľudí.

Súboje sú zábavné a niekedy vedia aj potrápiť. Najmä pri bojoch s bossmi je treba dávať pozor, dobre časovať útoky a uhýbať sa nepriateľom. Niekedy rozhoduje o víťazstve skutočne len málo, no po zdolaní náročného bossa sa vždy dostaví dobrý pocit z víťazstva.

Hlavolamy potrápia mozog

Aj keď väčšinu času v hre budeme bojovať, miestami príde aj na iné činnosti. Napríklad na dialógy s niektorými postavami. Tie sú síce pomerne oklieštené, no ich primárnou úlohou je zasvätenie do deja a rozprávanie príbehu. Nejaké výraznejšie ovplyvňovanie deja prostredníctvom dialógov tu nenájdeme. V tomto type hier to však ani nečakáme.

Súboje sú zábavné a so silnejšími nepriateľmi vedia potrápiť. fotogaléria / 13
Súboje sú zábavné a so silnejšími nepriateľmi vedia potrápiť. Zdroj: Martin Sabol

Určitú časť hry strávime aj riešením hlavolamov, ktoré je nutné rozlúsknuť buď kvôli postupu v hre, alebo sú voliteľné a odomknú nám nejaké bonusové predmety. Hlavolamy sú celkom podarené, miestami potrápia, ale zvyčajne nejde o nič, čo by bolo prehnane náročné a hráča frustrovalo. Pri hlavolamoch autori tiež veľmi dobre využívajú možnosť prepínania medzi dvomi svetmi.

Ak sa prepneme na Devourera, tak sa síce nachádzame na tom istom mieste, ale dané prostredie je mierne pozmenené. To nám zvyčajne dá radu, ako sa s hlavolamom máme vysporiadať v ľudskom svete. Napríklad, v jednom dungeone sme museli otáčať sochy do určitého smeru. Aby sme prišli na to, ktorý smer je správny, použili sme Devourerov pohľad, v ktorého svete boli sochy natočené tým správnym smerom. Potom to stačilo už len aplikovať vo svete ľudí.

Popri súbojoch dôjde aj na dialógy. fotogaléria / 13
Popri súbojoch dôjde aj na dialógy. Zdroj: Martin Sabol

Vylepšovanie postavy je základ

V správnom RPG nesmie chýbať ani vylepšovanie postavy a nájdeme ho aj v Shadows: Awakening. Plnením úloh a zabíjaním monštier získavame skúsenosti, ktorými si potom zvyšujeme úroveň postavy. Za každú novú úroveň získame body, ktoré prideľujeme k vybraným atribútom. Tie sú v hre štyri a voľne ich môžeme preložiť ako sila, obratnosť, výdrž a inteligencia. Body je vhodné priraďovať podľa triedy postavy.

Okrem zvyšovania týchto atribútov sa nám postupným levelovaním postavy odomykajú aj nové schopnosti a talenty. Ďalším dôležitým aspektom pri zvyšovaní sily hrdinov je voľba dobrej zbrane a zbroje. Tie nám vypadávajú zo zabitých nepriateľov a vieme si ich tiež kupovať u obchodníkov.

Možnosti vylepšovania našej postavy sú pomerne bohaté. fotogaléria / 13
Možnosti vylepšovania našej postavy sú pomerne bohaté. Zdroj: Martin Sabol

Jednotlivých súčastí zbroje je dosť, každá sa v niečom odlišuje a hráči tu majú možnosť vyhrať sa. Aby sme úspešne napredovali, je potrebné byť dobre vyzbrojený a mať rozumne rozvrhnuté atribúty. Tvorcov chválime tiež za prehľadne navrhnutý inventár.

„Jednotlivých súčastí zbroje je dosť, každá sa v niečom odlišuje a hráči tu majú možnosť vyhrať sa.“

Herný svet si obľúbite

Po grafickej stránke vám titul dych nevyrazí, ale vizuál zároveň ani neurazí. Celkové spracovanie je slušné, aj keď by sme možno privítali viac detailov. Dizajn jednotlivých oblastí však chválime, každá je iná a má niečo do seba. Poteší tiež fakt, že rozhovory sú nadabované, počuť môžete napríklad Toma Bakera, známeho zo seriálu Doctor Who.

Postupne budeme odomykať nové postavy, ktoré sa pridajú do skupiny. fotogaléria / 13
Postupne budeme odomykať nové postavy, ktoré sa pridajú do skupiny. Zdroj: Martin Sabol

Po technickej stránke by hra možno chcela ešte trochu vyladiť. Kde-tu narazíte na drobnú chybu, aj keď nestretli sme sa s ničím, čo by nám kazilo zážitok z hry. Niekedy zahaprujú aj animácie postáv. Čo nám tiež vadilo, boli pomerne dlhé obrazovky načítavania, nielen pri spustení hry, ale tiež pri prechode lokalitami.

Hodnotenie: Ďalší slovenský titul, ktorý stojí za to

Shadows: Awakening má zopár neduhov ako dlhšie obrazovky načítavania a technické nedokonalosti, no ako celok nás hra bavila a určite stojí za to. Obzvlášť ak máte radi izometrické akčné RPG tituly, ako je napríklad Diablo.

Takéto je Shadows v praxi:

Hra poteší svojou hrateľnosťou a súbojmi, pri ktorých zaujme fakt, že si môžeme prepínať medzi viacerými postavami. Vďaka dvom mierne odlišným svetom sú dobre zapracované aj puzzle elementy. Chválime tiež prehľadné a zbytočne nekomplikované vylepšovanie postavy. Kosiť nepriateľov a posúvať sa misiami v Shadows: Awakening je jednoducho zábava.

Titul vyšiel pre PlayStation 4, Xbox One a počítače a predáva sa za približnú cenu 39,99 eura.

Hru Shadows: Awakening (PS4) na recenziu poskytla spoločnosť Games Farm.

Prednosti
  • Zábavné a dobre spracované súboje
  • Riešenie hlavolamov
  • Využívanie dvoch svetov
  • Viacero hrdinov, medzi ktorými si môžeme prepínať
Nedostatky
  • Mierne technické neduhy
  • Dlhšie obrazovky načítavania

Diskusia 15 Príspevkov