16.7.2018 21:43 | Digitálna TV

Pre TV majú byť dôležitejší aj starší ľudia. JOJ navrhuje doplniť cieľovku

.
TV JOJ navrhuje, aby sa upravila komerčná cieľová skupina aj o starších divákov. Zdroj: Aliter Technologies

Po ôsmich rokoch možno opäť príde k zmene. Dôležitejší budú aj starší diváci.

Komerčné televízie Markíza a JOJ primárne zameriavajú svoje vysielanie na ľudí vo veku 12 až 54 rokov. Pre túto cieľovú skupinu predávajú aj reklamu. Teraz JOJ navrhuje, aby sa rozšírila.

„Od prechodu na komerčnú cieľovú skupinu ubehlo už osem rokov, pričom je stále viac zrejmé, že jej súčasné nastavenie životný štýl konzumentov dostatočne nereflektuje. Obchodná skupina (12-54) totiž nesleduje správanie celého produktívneho publika, keď opomína silnú skupinu divákov,“ uviedol šéf JOJ v blogu na Stratégie.sk riaditeľ JOJ Marcel Grega.

Ako prebieha meranie

Sledovanosť v jednotlivých skupinách sa meria cez takzvané peoplemetre, ktoré sú umiestnené v 1 200 domácnostiach a tie sa postupne obmieňajú. Zariadenia počúvajú, aký obsah diváci sledujú – sledovanosť za prechádzajúci deň je známa na druhý deň v ranných hodinách. Dáta sú zverejňované v skupine 12 ročných a starších a 12-54 ročných divákov. Výskum realizuje TNS SK.

Posun možno o 15 rokov

Zástupca JOJky zdôvodňuje, že narastá počet produktívnych spotrebiteľov, ktorí majú šesťdesiat a viac rokov. Zároveň sa posúva aj vek, v ktorom idú ľudia do dôchodku. V Česku vraj už televízia JOJ Family predáva reklamu pre divákov vo veku 15 až 69 rokov.

„Aj preto sa zasadzujeme za to, aby sa náš televízny trh prispôsobil aktuálnym demografickým pomerom na Slovensku a v krátkom časovom horizonte sa komerčné cielenie rozšírilo od veku 12 do 65 rokov, ak nie do veku 69 rokov,“ uviedol Grega v blogu.

Na divákov 12-ročných a starších stále cieli program verejnoprávnej RTVS. V obmedzenej miere pre takúto cieľovú skupinu predáva aj reklamu. Aj po prípadnej zmene sa budú komerčne televízie zameriavať na časť publika do 65 alebo 69 rokov, nie na všetkých divákov.

Diskusia 16 Príspevkov