15.7.2018 19:12 | Správy

Elektrická formula má nového šampióna. Čakajú ju veľké zmeny

Víťaz pohára jazdcov za sezónu 2017/2018 Jean-Éric Vergne.
Víťaz pohára jazdcov za sezónu 2017/2018 Jean-Éric Vergne. Zdroj: Formula E

Štvrtá sezóna priniesla štvrtého majstra. Jazdci sa už tešia na novú generáciu elektromobilov.

Motoršportová séria Formula E tento víkend uzatvára svoj štvrtý ročník, a to hneď dvojicou pretekov v uliciach amerického New Yorku. A zatiaľ čo úplne posledné slovo dostanú elektrické monoposty až dnes neskoro večer, ešte včera sa rozhodlo o celkovom víťazovi sezóny 2017/2018.

Francúz Jean-Éric Vergne nadviazal na svoje premiérové víťazstvo z posledných pretekov minulej sezóny a pred Britom Samom Birdom ovládol celkové poradie tej aktuálnej.

Zostrih z predposledných pretekov sezóny 2017/2018:

Kým posledné tri ročníky dominovala stajňa Renault e.dams, tento rok ju vystriedal Vergneho čínsky tím Techeetah. Stále však nemá úplne vyhrané. V posledných pretekoch zvedie súboj o celkové prvenstvo v pohári konštruktérov so stajňou Audi Sport Abt Schaeffler, ktorej jazdci včera získali prvé aj druhé miesto.

Aktualizované 23.15: Vďaka druhej a tretej priečke v záverečných pretekoch sezóny získal pohár konštruktérov tím Audi Sport Abt Schaeffler. Zvíťazil síce Verge, jeho kolega však skončil až na 9. mieste a stajni Techeetah tak celkové prvenstvo ušlo o dva body.

Berú ju vážne

Formula E si za uplynulé roky získala výraznú pozornosť veľkých automobiliek. Zatiaľ čo sa v nej už dnes angažuje Renault, DS Automobiles, Jaguar či Audi, už v budúcej sezóne sa pridajú BMW a Mercedes. Ten dokonca v rámci tohto kroku odchádza z domácej nemeckej série DTM.

Nový monopost Formuly E.
Čítajte aj Elektrická formula bude konečne vyzerať dobre. Pozrite si prvé foto

V šiestej sezóne, teda v ročníku 2019/2020 sa na rovnaký krok chystajú Porsche či Nissan. Dlhodobo sa hovorilo aj o možnom záujme Ferrari, jeho šéf však avizoval, že sa tak nestane. Naopak, súpisku série by mohla doplniť iná značka z portfólia koncernu Fiat Chrysler, pod ktorú Ferrari patrí, podobne ako Alfa Romeo či Maserati.

Dočká sa vylepšení

Pripomeňme, že pre nadchádzajúci ročník čakajú šampionát veľké zmeny. Po prvý raz odpadne povinnosť, respektíve nevyhnutnosť presadať v strede pretekov do náhradného monopostu. V piatej sezóne totiž budú pretekári jazdiť s úplne novým elektrickým špeciálom.

Predvádzacia jazda novej generácie Formuly E v uliciach Berlína. Za volantom bol šampión F1 Nico Rosberg:

S výnimkou takzvanej svätožiary – ochrannej konštrukcie nad hlavou jazdca – ponúkne oveľa agresívnejší a lákavejší dizajn. Lepší však bude aj zvyšok špecifikácie.

Druhá generácia elektrickej formuly ponúkne takmer dvojnásobný dojazd, zvýšený výkon až 250 kW a maximálnu rýchlosť 280 km/h. Jazdiť sa na nej bude počas nasledujúcich troch sezón. Tá nadchádzajúca začne v polovici decembra v Saudskej Arábii.

Diskusia 0 Príspevkov