25.6.2018 11:04 | Tv & Operátori

Zdražovanie v Telekome: Odpovede na najčastejšie otázky

Pripravili sme pre vás odpovede na najčastejšie otázky k téme.
Pripravili sme pre vás odpovede na najčastejšie otázky k téme. Zdroj: Pexels.com, úprava: Živé.sk

Provider oznámil zvýšenie cien za tri hlavné služby cez kábel alebo satelit. Máme pre vás všetky dôležité odpovede.

K téme:

Telekom zdražuje TV, internet a pevnú linku - Plánujú konkurenti zdražovanie? - Všetky info na jednom mieste, otázky a odpovede - komentár F. Maxu - komentár J. Trangela

Telekom dnes oznámil zvyšovanie mesačných poplatkov za televíziu, internet a pevnú linku. V prehľadnej podobe prinášame všetky dôležité informácie.

Odkedy plánuje Telekom zvýšiť ceny?

Operátor zdvihne ceny od 1. augusta 2018.

Komu sa zvýši cena?

Zmena sa dotkne všetkých zákazníkov s 24-mesačnou viazanosťou, ale aj nových klientov, ktorí podpíšu zmluvu od dnešného dňa a s dvojročnou viazanosťou. Naopak, úprava cien sa netýka zákazníkov s ročnou viazanosťou alebo tých bez viazanosti.

Aké služby sa zdražia?

Úprava sa týka pevného internetu (DSL, VDSL a optika), televízie (IPTV Magio a satelitná Magio Sat) a pevnej linky. Drahší nebude prenájom zariadení či samostatná mobilná TV Magio Go, tam sa ceny nemenia.

O akú sumu sa navýšia poplatky?

Ak máte od operátora jednu službu, poplatok sa navýši o 0,9 eura. Pri dvoch službách ide o navýšenie o 1,2 eura mesačne. Tri služby budú drahšie o 1,8 eura mesačne.

Po novom sa tak cena základných služieb navýši z 10, 15 a 20 eur na 10,9; 15,9 a 20,9 eura.

Ilustračná snímka
Čítajte aj Zvyšovanie cien za TV: Chystá zmeny konkurencia?

Musím novú cenu akceptovať?

Nie. Keďže ide o výraznú zmenu zmluvných podmienok, aj zákazníci viazaní na isté obdobie môžu vypovedať zmluvu bez sankcií – napriek podpísanej 2-ročnej viazanosti. Urobiť tak môžu do 31. júla alebo do 30 dní po doručení e-mailu a listu, podľa toho, čo nastane neskôr.

Ako môžem službu vypovedať?

O zrušenie služby môžete požiadať na predajni Telekomu alebo písomne – listom.

Služba výkupu staršieho mobilu a získania nového je už dlhšie pozastavená. fotogaléria / 3
Operátor umožní odísť aj viazaným klientom, ak s novou cenou nesúhlasia. Zdroj: Telekom

Môžem sa rozhodnúť neskôr?

Na zváženie máte jeden mesiac od písomného oznámenia zmeny (teda od momentu, kedy vám bude doručený list alebo e-mail od Telekomu) alebo do 31. júla. Jedinou možnosťou, ako si službu nechať a mať aj „zadné vrátka“, je podať výpoveď zmluvy a zriadiť si službu znovu, no bez viazanosti. Vtedy nie je potrebné vrátiť zariadenia a služba sa ani nepreruší – budú ale platiť neakciové ceny, ktoré sú vyššie. Poplatok za inštaláciu sa neplatí. 

Prečo operátor mení ceny?

Telekom uvádza, že ceny upravuje kvôli inflácii, zmenám na trhu a rastúcim nákladom – stúpajú napríklad poplatky za šírenie staníc. Podľa svojich slov predpokladá, že po aktuálnom zvyšovaní nebude musieť v krátkom čase pristúpiť k ďalšiemu.

Obhajuje sa aj tým, že zmena ceny zohľadňuje doterajšie investície – zrýchľoval internet, zvýšil pokrytie VDSL a optiky. Pridával aj nové stanice alebo neobmedzené volania pri pevných linkách do vlastnej siete pri nižšom programe a aj na mobily a pevné linky pri vyšších variantoch.

Mám špeciálnu ponuku. Týka sa ma zmena?

Operátor má dlhé roky pre časť klientov takzvanú „hard“ kampaň. Týchto klientov sa zvyšovanie netýka.

Čo ak som si pri podpise 24-mesačnej viazanosti vzal aj niektoré z akciových zariadení?

Zákazníci, ktorí si vzali tlačiareň za nízku úvodnú cenu a zrušia službu, nemusia operátorovi nič doplatiť a tlačiareň si môžu nechať. Pri notebookoch, za ktoré sa platí mesačný doplatok, platí to isté – po zrušení služby nebudete platiť za internet ani notebook.

Týka sa zdražovanie aj mobilných služieb?

Nie. Telekom tvrdí, že do konca tohto roka zvyšovanie cien mobilných služieb neplánuje.

Bude drahšia aj služba Digi TV?

Sesterská platforma Digi TV ceny zatiaľ nemení. Satelitná verzia má 10 rokov rovnakú cenu – základný balík stojí 9,6 eura mesačne. Či k zvýšeniu príde neskôr, nie je jasné.

Ilustračná snímka fotogaléria / 3
Úprava sa zatiaľ netýka zákazníkov s Digi TV. Zdroj: archiv

Mám viac služieb, dá sa zrušiť iba jedna?

Klienti s viacerými pevnými službami nemôžu požiadať o zrušenie jednej služby. Provider im totiž zruší viazanosť pri všetkých službách. Ak teda niektorú službu chcete využívať naďalej, musíte podpísať novú zmluvu na služby, zároveň začne plynúť nová viazanosť. Služba vám ale po podpise bude fungovať nepretržite.

Ako ma bude Telekom informovať?

Klientov bude o zmene informovať najmä e-mailom. Niektorým bude posielať list. O úprave ceny chce informovať aj cez SMS. Listy posiela postupne – od dnes do 29. júna.

Môže prísť k ďalšiemu zdražovaniu?
(Spresnené o 12:20)

Operátor podľa svojich slov verí, že v ďalšom období bude nákladová situácia udržateľná. Pýtali sme sa jej priamo na možné ďalšie zvýšenie cien v nasledujúcom roku – firma sa priamo nevyjadrila, či by k nemu nemohlo predsa len prísť.

Diskusia 33 Príspevkov