11.6.2018 08:20 | Hry a konzoly

Nvidia si patentovala „nekonečné rozlíšenie“. Zmení herný priemysel?

Nvidia má zrejme plány na revolúciu v hernom priemysle (ilustračná snímka).
Nvidia má zrejme plány na revolúciu v hernom priemysle (ilustračná snímka). Zdroj: Shutterstock

Namiesto vopred vytvorených textúr majú hry využívať vektorovú grafiku generovanú v reálnom čase. Ušetrí sa miesto na disku a tituly budú môcť fungovať na ľubovoľnom rozlíšení.

V uplynulých dňoch boli zverejnené detaily nového patentu spoločnosti Nvidia. Registrácie technológií sú síce v modernom svete na dennom poriadku, tento konkrétny patent ale zaujal pozornosť verejnosti – hovorí sa v ňom o potenciálnom „nekonečnom rozlíšení“ a pre herný priemysel by mohol znamenať revolúciu. Téme sa venoval web Digital Trends.

V súčasnosti funguje väčšina hier tak, že vývojári vytvoria textúry samostatne pre každé rozlíšenie a úroveň detailov. Ak si teda za príklad vezmeme pár rokov starú hru, rozlíšenie 1080p môže podporovať bez menších problémov, natívne ale zrejme nebude fungovať v 4K rozlíšení.

To znamená, že pre 4K rozlíšenie nemá vytvorené samostatné textúry. Po pripojení 4K monitora naň teda budú putovať zdroje v rozlíšení 1080p, v prípade starších titulov možno aj 720p či dokonca 480p.

Práve toto chce Nvidia vyriešiť a kľúčom je podľa nej vektorová grafika. Namiesto všetkých vopred vykreslených textúr pre jednotlivé rozlíšenia by sa tak s hrou inštalovali len grafické inštrukcie, podľa ktorých by potom počítač hráča objekty vykresľoval sám. Ušetrí sa tak miesto na disku a hry viac nebudú obmedzené na určitý rozsah rozlíšení. Potenciálne sa ale môžu (výrazne) zvýšiť nároky na hardvér.

Na záver dodajme, že žiadosť o patent ešte nemusí nutne znamenať skorú realizáciu projektu. Podľa dostupných informácií už ale firma na technológii pracuje dlhšie.

Diskusia 9 Príspevkov