9.5.2018 08:15 | Digitálna TV

Sledovanosť: Ako sa darí televíziám (+presné výsledky)

Vysielacie pracovisko televízie JOJ
Televízie majú pomerne stabilné výkony, rastie Markíza. Zdroj: Zive

Prinášame vám kompletnú sledovanosť slovenských televízií počas prvých štyroch mesiacov 2018.

Jarná sezóna v televíziách sa blíži do finálne. My sme sa rozhodli podrobne zmapovať, ako sa darilo kanálom od začiatku tohto roka. Prinášame vám výsledky skupín Markíza, JOJ a RTVS.

V článku vychádzame z peoplemetrových údajov. Výsledky televízií v skupinách 12+ a 12-54 ročných Živé.sk získalo od oficiálneho realizovateľa peoplemetrového prieskumu – PMT/Kantar Media.

Cieľová skupina 12+ ročných a starších sa nazýva ako univerzálna a primárne sa na ňu zameriava RTVS, ktorá sa snaží osloviť všetkých divákov, kým Markíza a JOJ predávajú reklamu primárne pre užšiu cieľovú skupinu – 12-54 ročných divákov.

Markíza je na predaj. Spolu s Novou fotogaléria / 3
Markíze sa darí pri spravodajstve, ale aj večerných programoch. Zdroj: TV Markíza

Jednotkou bola Markíza

Počas prvých štyroch mesiacov tohto roka získala stanica Markíza v skupine 12-54 priemerný trhový podiel 21,8 percenta, kým JOJ dosiahla o tretinu nižší (14,3 percenta). Treťou bola Jednotka s podielom 8,4 percenta, ktorá sa však primárne nezameriava na túto cieľovku.

Priemerný trhový podiel staníc počas prvých štyroch mesiacov v skupinách 12-54 a 12+

V 12+ bola situácia vyrovnanejšia – Markíza mala podiel 18,5 percenta a nasledovala ju JOJ s 15 percentami. Jednotka mala podiel na úrovni 10,9 percenta.

Čo lákalo divákov

  • Markíza: Od začiatku roka vzbudzuje mimoriadne vysoký záujem u divákov seriál Oteckovia, ktorý neraz dosahuje podiel približne 40 percent u mladých divákov, bežne má nad 35 percent. Zároveň ťahá aj ďalšie večerné programy, pomáha aj spravodajstvu a počasiu, ktoré sú na predných pozíciách. Naďalej sa darí seriálu Susedia, ktoré dosahujú približne tretinový podiel na trhu a obdobne vysoký podiel dosiahla aj relácia 2 na 1.
  • JOJ: Okrem spravodajstva sa nachádzajú na prvých priečkach sledovanosti aj tituly ako Prázdniny 2, V Siedmom nebi alebo filmy Ako básnici čakajú na zázrak či Dobrý dinosaurus.
  • Jednotka: Vo vysielaní sa výraznejšie presadili programy z olympiády. Divákov lákali relácie, ktoré sa venovali politickému dianiu na Slovensku. Úspešné boli aj tituly Milujem Slovensko, Inšpektor Max, Zem spieva alebo filmy Sváko Ragan a Baba z ľadu.

Aktuálna situácia na trhu je pomerne zvláštna. ilustračná snímka. fotogaléria / 3
JOJ oslovila divákov s viacerými titulmi. Úspešný bol seriál Prázdniny. Zdroj: iStock

Markíza mierne posilňuje, JOJ sa nehýbe

Od začiatku tohto roka je možné sledovať mierne posilňovanie samotnej Markízy, ktorá je dostupná spolu s Doma a Dajto výlučne platenou formou. Stabilnú sledovanosť počas prvého kvartálu dosahuje JOJ, ktorá je spolu s Plus a Wau naďalej dostupná aj bezplatne cez anténu. U mladých divákov mierne strácala Jednotka:

Sledovanosť v skupine 12-54, na ktorú sa zameriavajú komerčné televízie:

V rámci univerzálnej cieľovky (od 12 rokov vyššie) bolo síce poradie staníc rovnaké, rozdiel medzi Markízou a JOJ však bol tesnejší – aj keď dosahoval niekoľko percentuálnych bodov. Viac sa darí v tejto skupine aj Jednotke, v marci výraznejšie vyskočila Dvojka, keďže ponúkala obsah z olympiády:

V skupine 12+ je rozdiel medzi Markízou a JOJ tesnejší:

Sledovanosť TV skupín

Ak sa pozrieme na celkovú sledovanosť celých televíznych skupín v oboch hlavných cieľovkách (12-54-ročných a 12-ročných a starších), podiel televízií výraznejšie narastie. Celkové poradie sa ale opäť nemení. Do skupiny Markíza Group patrí okrem Markízy aj Doma a Dajto. Pri JOJ Group ide o hlavnú JOJ, Plus a Wau. RTVS zastupuje Jednotka a Dvojka:

Výraznou jednotkou je Markíza. Pomáha jej rodinný seriál Oteckovia a večerné programy. Nasleduje ju JOJ:

Diskusia 25 Príspevkov