14.3.2018 12:38 | Mobilné aplikácie

Uber dopredu povie, koľko bude stáť jazda. Cena platí aj keby bola zápcha

Od dnešného dňa vám Uber zobrazí presnú cenu cestovného. Ešte pred objednaním.
Od dnešného dňa vám Uber zobrazí presnú cenu cestovného. Ešte pred objednaním. Zdroj: iStock

Novinka už je dostupná v našom hlavnom meste a aj v Prahe.

Uber zákazníkom v Bratislave zobrazí presnú a záväznú cenu cestovného ešte pred samotným objednaním vozidla. Cenu pritom nezobrazuje zaokrúhlene, ale vypíše ju presne na cent.

„Pokiaľ bude počas cesty napríklad zápcha, to už aplikácia dokáže predikovať dopredu, preto cena ostane rovnaká. Pokiaľ nastane nejaká extrémna situácia, bude to spoločnosť riešiť priamo s vodičom a vopred stanovená cena platí a cestujúci nebude ovplyvnený,“ potvrdzuje pre Živé.sk hovorkyňa Uber pre Slovensko a Česko Miroslava Jozová.

Zohľadní vzdialenosť či trvanie cesty

Cena však nemusí platiť vždy. Zákazník môže zaplatiť inú sumu, ak napríklad pridá zástavky či zmení cieľovú destináciu počas jazdy.

Platforma vám zobrazí sumu aj po zmene trasy či pridaní zastávky. fotogaléria / 2
Platforma vám zobrazí sumu aj po zmene trasy či pridaní zastávky. Zdroj: Redakcia

Ešte pred objednaním aplikácia zohľadní vzdialenosť do cieľa jazdy, odhadované trvanie jazdy alebo aktuálne platné akciové ponuky. Pokiaľ sa v dôsledku zvýšeného dopytu zvýši cena za požadovanú trasu, cestujúcemu sa ešte pred objednaním zobrazí aktualizovaná presná suma.

Rozdiel v prístupe Uberu oproti konkurencii je pritom výrazný. Doteraz totiž bolo bežné zobrazovať iba odhadovanú sumu, zväčša uvedené v rozpätí niekoľkých eur. Suma, ktorú napokon za jazdu zaplatili, sa tak mohla líšiť – niekedy pritom aj veľmi výrazne, podľa dopravnej situácie.

Uber koncom minulého roka uviedol, že na Slovensku má registrovaných 100-tisíc cestujúcich a 55-tisíc z nich má službu aktívne využívať. Nevylúčil ani expanziu do Košíc.

Ak sa chcete dozvedieť viac o tom, ako vznikajú mobilné aplikácie, na Experience Conference v Bratislave už 27. marca vystúpi vedúca dizajnu v Googli Jenny Goveová. Hlavným mediálnym partnerom konferencie je Živé.sk.

Diskusia 10 Príspevkov