20.2.2018 06:05 | Digitálna TV

Markíza vložila do vysielania dotazník. S otázkami o jej sledovaní

Markíza opäť využíva HbbTV. Teraz sa spája priamo s divákmi.
Markíza opäť využíva HbbTV. Teraz sa spája priamo s divákmi. Zdroj: Redakcia

Vysielateľ najskôr nasadil cez novú formu reklamu, teraz oslovuje divákov s otázkami.

Televízia Markíza čoraz intenzívnejšie využíva možnosti hybridnej televízie (HbbTV). V minulých dňoch sa začala divákov pýtať, koľko ľudí sleduje televíziu alebo či majú problém pri prehrávaní videí.

Vo vysielaní stanice sa začala objavovať „Markíza otázka“, ktorú spustíte červeným tlačidlom na diaľkovom ovládači – nezapne sa samovoľne. Ak sa nechcete zúčastniť, po pár sekundách možnosť zmizne. Spolu vám zobrazí päť otázok. Vysielateľ zisťuje, koľko ľudí práve sleduje vysielanie, koľko členov pravidelne sleduje televízor, aký je počet TV u vás doma, či sledujete archív relácií Markízy a ako hodnotíte kvalitu prehrávania videí.

Markíza chce vedieť, koľko ľudí sleduje vysielanie či koľko máte TV v domácnosti. fotogaléria / 6
Markíza chce vedieť, koľko ľudí sleduje vysielanie či koľko máte TV v domácnosti. Zdroj: Redakcia

Pozrite si viac obrázkov z ankety v galérii >>>

Pýta sa iba ľudí s HbbTV

Pre televíziu pritom môžete ísť o veľmi efektívne oslovenie divákov, získa údaje priamo o ľuďoch, ktorým poskytuje služby a zároveň zobrazuje reklamu.

Pripomíname, že televízia ponúka v rámci hybridnej televízie prístup k archívu k vybraným titulom, najmä z pôvodnej tvorby, a občasne aj k zahraničným filmom či seriálom.

Markíza začala v minulých týždňoch aj s automatickým zobrazovaním reklamy. Zatiaľ takúto formu využili Slovenská sporiteľňa a UPC. Prvá z nich bola veľmi agresívna, keďže prekryla časť vysielania. Obe reklamy sa dali vypnúť tlačidlom „exit“ na diaľkovom ovládači. Ďalšou možnosťou je úplne vypnutie HbbTV v nastaveniach televízora.

Markíze prináša technológia nové príjmy.
Čítajte aj Markíza nasadila ďalšiu reklamu po prepnutí, nie je taká agresívna (+ukážky)

Čo je HbbTV?

Ide o službu, ktorá prepája klasické TV vysielanie s ďalším, doplnkovým obsahom. Môže pritom ísť o rôzny obsah, vrátane archívu, hier, doplnkových aplikácií k reláciám a podobne. Pre využívanie musíte mať prepojený televízor s internetom. Služba sa využíva cez osobitné tlačidlo na diaľkovom ovládači.

Diskusia 91 Príspevkov