17.1.2017 06:50 | Digitálna TV

Odporúčame Markíza tvrdí, že veľa ľudí už anténu nepoužíva. Vie to vraj od operátorov

Ilustračná snímka (zdroj: Shutterstock.com)
Ilustračná snímka (zdroj: Shutterstock.com) Zdroj: Shutterstock

Televízia sa snaží upokojiť situáciu po veľkom poklese sledovanosti. Hovorí, že veľa ľudí už DVB-T opustilo.

Skupina Markíza Group mala rozposlať dôležitým obchodným klientom správu, kde sa ich snaží ubezpečiť, že sa stane opäť celodenným lídrom na trhu a diváci budú využívať príjem cez pozemné digitálne vysielanie (DVB-T) iba minimálne. Vyplýva to zo zistení portálu Mediálne.sk.

Generálny riaditeľ Markízy Matthias Settele mal tvrdiť, že z DVB-T vysielania malo prejsť na inú formu prijímania televízie 40-tisíc domácností.

Ilustračná snímka (zdroj: Shutterstock.com)
Ilustračná snímka (zdroj: Shutterstock.com) Zdroj: Shutterstock

Terestriálne vysielanie opustili všetky stanice skupiny – Markíza, Doma aj Dajto. Po odchode prišla o líderskú pozíciu a jej trhový podiel výrazne klesol.

Živé.sk komentuje: Informácie, ktoré napísala partnerom Markíza, môžu byť výrazne skreslené. Je veľmi nepravdepodobné, že by veľkí televízni operátori hlásili televízii, koľko klientov získali v poslednom období – ešte pred zverejnením štvrťročných finančných výsledkov – a že by mali presne zistené, že ide práve o pôvodných používateľov DVB-T a nie ich konkurencie.

Väčšina DVB-T opustí, verí Markíza

Markíza ďalej očakáva, že 50 – 70 percent z radov používateľov DVB-T má kvôli jej odchodu opustiť pozemné vysielanie prijímané cez anténu. DVB-T má primárnym zdrojom príjmu televízie ostať iba pre 5 – 6 percent ľudí.

Spoločnosť pritom mala naznačiť, že ostať môžu nízkopríjmové domácnosti, ktoré nemusia byť dôležité pre reklamných zadávateľov.

Aktuálne prevádzkovateľ DVB-T hovorí zhruba o 15 percentách domácností na hlavnom TV a približne tretina ľudí ho má prijímať na ostatných televízoroch.

Markíza minulú jeseň spustila zmätočnú kampaň pre DVB-T, ktorá hovorila o DVB-T príjme ako o neperspektívnom a nekvalitnom.

Hlavným dôvodom odchodu z DVB-T je finančná náročnosť takého vysielania. Markíza platila za šírenie hlavného programu a stanice Doma 5 miliónov eur ročne. Ďalšie financie ju stálo aj šírenie Dajto cez pozemné vysielanie.

Diskusia 242 Príspevkov